1. The canvas of my soul

                            Wsłuchuje się właśnie w rytmiczne uderzanie kropel deszczu, przejeżdżające
samochody. Siedzi na marmurowych schodach, wzrok ma utkwiony w swoim zeszycie.
Zaciska powieki i rozkoszuje się chwilowym spokojem. Przez ten jeden ułamek sekundy
świat zatrzymuje się. Zagryza dolną wargę i zatraca się we własnych myślach. Czym jest dla
niej życie? Życie to logiczna zagadka. Plątanina niepotrzebnych słów, łatwopalnych krzyży na
grzesznych ścianach. Niezdobyty szczyt. Szczypta popiołu w samozagładzie. Określona liczba
spalonych kalendarzy. Jedno jedyne na cały okres istnienia.
                           Z lekkim wahaniem, przeplatanym ulotną pewnością spogląda na notatnik, który 
spoczywa na jej kolanach. Cichutko wzdycha i zaczyna pisać dalszy wers drugiej zwrotki.
Ciało Emmy drży z zimna, gdy dotyka dłonią mokrej posadzki. Rozgląda się niepewnie,
zauważa, że alejka pustoszeje. Sweter, który owija ciało nastolatki zsuwa się ze szczupłych
ramion, zanim zdąży zrobić jakikolwiek ruch.
- Nie powinnaś tutaj siedzieć w taką pogodę - czyjś delikatny szept otula jej ucho. Nie
odpowiada, nie potrafi. Odwraca się w jego stronę i patrzy w oczy przepełnione
troską.
                            Chłopak był jej skądś dziwnie znajomy, ale nie wizualnie. Coś w jego zachowaniu,
właśnie tym, że podszedł do niej samotnej na schodach łączyła ją niewidzialna
nitką porozumienia. Jego czekoladowe oczy w zachmurzonym niebie wyglądały
hipnotycznie, że przez ten jeden jedyny ułamek sekundy zatrzymała się każda cząsteczka,
jaka tą dwójkę otaczała. Dziwna magia, może nawet chemia. Dziewczyna szybko
oprzytomniała nie potrzebowała w tej chwili kolejnego huraganu w życiu.
- A Ty nie powinieneś zaczepiać obcych dziewczyn - rzuca z powrotem spoglądając w
pamiętnik- Może jestem psychiczną wariatką i zaraz zrobię coś, co spowoduje, że pożałujesz
iż podszedłeś. - dodaje mając nadzieję, że jej niezbyt przyjazny ton spowoduje, że chłopak
się odczepi. On jednak ani myślał.
- Raczej nie jesteś. Już kilka minut cię obserwuję z meczetu. Wyglądasz raczej na kogoś, kto
potrzebuje wybawienia i na kogoś kto na siłę szuka choroby płuc - rzuca z drwiącym lekko
uśmieszkiem. - Jestem Zayn- dodaje po chwili. Nie doczekując się żadnej reakcji ze strony
dziewczyny wyciąga z kieszeni papierosa, podpala jeden z końców i mocno się zaciąga
wypuszczając powoli dym nosem.
- Nie poczęstujesz mnie?- pyta Emma.
- Nie. Nie potrzebujesz tego raczej - odpowiada Mulat. - No chyba, że zdradzisz mi swoje imię?
- Nie. Nie zadaję się z aroganckimi facetami, którzy myślą, że pomrugają swoimi długimi
rzęsami i padnę im do kolan. - odgryza się dziewczyna. Szybko zamyka swój notes,
chowie do torby i oddal się od chłopaka, bez jakiegokolwiek słowa wyjaśnienia.
                            Czasem świat splata dwa drastycznie różne losy, by w połączeniu w jedno
zmieniły przeznaczenie w gwiazdach. Jest to jednak droga przeplatana zmiennym wiatrem,
przeciwnościami losu i zazdrością, a jedynym sprzymierzeńcem jest czas, który z 
cierpliwością czeka na wybicie zegara.





16 komentarzy:

  1. Zakochałam sie w tym rozdziale. W dalszym ciagu historia jest ukrtya, ale rozdziały przyciagąją, na razie jeden, ale wierzę, że bd ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tu wszystko jest takie tajemnicze, aż magiczne. Ciekawią mnie losy tej dwójki. Wszystko tu jest pięknie opisane. Basia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ich pierwsza rozmowa nie należy do najbardziej sympatycznych, ale czuję, że w najbliższym czasie to wszystko jeszcze może się zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mnie zahipnotyzowałyście *.* sama nie wiem co napisać. może to, że uwielbiam takiego Zayna? a moze to, ze sposób w jaki to wszystko opisałyście jest cholernie magiczny? na prawdę nie mam pojęcia. jestem w szoku, haha BO TAK MI SIĘ SPODOBAŁO!

    {pokochaj-drania.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
  5. No zapowiada się super. Opisując jednym słowem genialny. Rzadko natrafiam na bloga który przyciąga pierwszą notką. Genialnie to wszystko wygląda. Jak mówią dziewczyny wyżej magiczne tajemnicze to za mało, żeby opisać to co tu się dzieje. Mam nadzieję że kolejne notki będą równie interesujące jak ta ^.^ Informujcie mnie @Aww__Meggie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny rozdział :> niewiele mówi ale jest genialnie napisany :> bardzo poruszył me stwardnaiłe serce :D Nawiasem mówiąc nie lubie One Direction ale Zayna akurat tak :> Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, cóż za magia tekstu *.*
    Tak prosto ale pięknie napisane. Informujcie!

    + scars-future.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z czystym sercem przyznam, że mnie oczarowałyście. I ten czas w którym piszecie... No, no. Nadaje tekstowi fajnego charakterku, naprawdę. Tylko martwi mnie jedna sprawa. A mianowicie: długość rozdziału. Wszystkie już będą takie?
    Pozdrawiam Was i życzę dużo, dużo weny!
    PS. Proszę Cię Mariposo o informowanie mnie o nowościach w tej samej formie jak zrobiłaś to teraz :>

    OdpowiedzUsuń
  9. SPAM. [FF1D] Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest stracić pamięć? Jak to jest nie pamiętać pewnych zdarzeń, ludzi, uczuć? Allison Collins musi sobie z tym poradzić. Wspierana przez przyjaciół brnie dalej przez życie, z wysoko uniesioną głową.
    Ale kiedy wspomnienia powracają, wszystko się zmienia. Na jaw wychodzą skrywane tajemnice. Gdy Allison dowiaduje się, że do miasta ponownie zawitał jeden z najpopularniejszych zespołów na świecie, postanawia działać. Czy zdoła odnaleźć w sobie uczucie, które kiedyś się w niej zrodziło? Czy będzie potrafiła wybrać pomiędzy dwiema osobami, które znaczą dla niej tak wiele?
    Przekonaj się i zawitaj na : www.moment-szczescia.blogspot.com !

    Ps: Przepraszam za SPAM, po prostu chciałabym rozsławić bloga. Zawsze możesz go usunąć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. [SPAM]
    Na CLOSEDINDREAMS.BLOGSPOT.COM już 22 rozdział, przepraszam, że ostatnio was zawiodłam, bo przestaliście komentować, ale obiecują poprawę :)
    Proszę o szczerą opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwsze spotkanie i rozmowa nie udała im się za bardzo, ale wydaje mi się, że to w niczym nie przeszkodzi. A może więcej - potem będzie jeszcze ciekawiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. aaa wpadlam przypadkiem ! rozdział bardzo krotki ale to opowiadanie juz mi sie zaczyna podobac, widac ze jest przepelnione tajemnicą co bardzo lubie + głowny bohater to ZAYN co ujmuje mnie na starcie dlatego czekam na kolejny rozdział, dodaje waszego bloga do ulubionych i zapraszam do mnie ! buziaczki :"* / wishmeyourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny
    czekam na nowy :D
    ♥♥♥♥♥:*

    OdpowiedzUsuń
  14. weszłam przypadkiem i jak najbardziej nie żałuje, zauroczył mnie szablon a po chwili i cały rozdział, cudownie piszecie! czekam na nowy rozdział i mam nadzieję, że ta dziewczyna jednak przedstawi się Zaynowi, haha. Życzę weny!

    SPAM
    Chciałabym Cię serdecznie zaprosić na mój nowy blog z racji tego, że czytasz moją aktualną historię. http://dolor-maldito.blogspot.com/
    W zakładce "O Dolor Maldito" znajdziesz informacje o tym opowiadaniu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne opowiadanie ♥
    Przepraszam za SPAM.
    Chciałabym serdecznie zaprosić cię na mojego bloga. Zastanawiałaś się kiedyś jak bolesne blizny powodują wspomnienia ? Kim okażą się przyjaciele ? Czy możliwa jest miłość w tak smutnym świecie ? Dowiesz się wszystkiego czytając: http://i-am-alone-onedirection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń